Heterotopias
Hétérotopies
Courts métrages
This film shoot is closely linked to the photo shoots, either on the same day or the following day. I use the same sets and, through this approach, I operate as close as possible to the profound origins of my work: The photograph is a drawing that is linked to the filmic breakdown, with broad creative freedom. The film is the realization of this first approach and borrows its terms. … like a movie that would not be projected at the right speed, where the pictures appear jerky, allowing glimpses of photograms, meaning its essential discontinuity. At that moment - at the moment when the illusion of continuity breaks down - we would understand which “monads” (24 per second) actually constitute a film. Geoges Didi-Huberman “In front of the time”
Film shot in 16mm, transferred to DV Cam Pro. DVD 3min limited to 5 copies + 1 artist’s copy.
Short films
Ce film est tourné en relation directe avec les prises de vues photographiques, soit le même jour, soit le lendemain, ainsi j’utilise les mêmes décors, par ce dispositif j’opère au plus profond des origines de mon travail : La photographie est un dessin en relation avec un découpage filmique, dans une grande liberté d’expression. Le film est la concrétisation de cette première approche, et reprend ses termes.
( ...)comme un film qui ne serait pas projeté à la bonne vitesse et dont les images apparaîtraient saccadées laissant entrevoir ces photogrammes, c’est-à-dire son essentielle discontinuité ; à ce moment – au moment où se désagrège l’illusion de la continuité nous comprendrions de quelles «monades», vingt quatre par seconde, un film est réellement fait. Georges Didi-Huberman, Devant le temps.
2002-2003
2002-2003